![150x110](https://static.wirtualnemedia.pl/media/pr/100x80/13173.jpg)
- Kontakt rozpoczyna się od zmiany statusu na Facebooku
- Telefoniczne wiadomości tekstowe są przydatne, ale nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania
- Telefon jest narzędziem ułatwiającym relacje towarzyskie, tak jak kiedyś palenie
Jakie sposoby komunikowania się i utrzymywania relacji towarzyskich preferują dzisiejsze nastolatki? Firma Ericsson uważa, że ich zachowania mają istotny wpływ na przyszłość urządzeń i technologii.
W okresie od czerwca do listopada 2011 r. dział Ericsson ConsumerLab przeprowadził badanie w celu określenia tego wpływu.
„Zachowania są dynamiczne i zmieniają się, gdy ludzie wchodzą w kolejne okresy życia. Młodzież, kiedy staje się starsza, zaczyna używać narzędzi komunikacyjnych w taki sam sposób, jak dorośli. Nastolatki nadal używają ‘swoich’ narzędzi, takich jak komunikatory, Facebook i czat wideo, ale kiedy wchodzą w następny okres życia, rozumieją też potrzebę korzystania z komunikacji głosowej i poczty e-mail” — powiedziała Ann-Charlotte Kornblad, starszy doradca w Ericsson ConsumerLab.
Badanie pokazuje, że powszechne używanie komunikatorów i Facebooka zmieniło dynamikę kojarzenia się nastolatków w pary. Największe zmiany są widoczne w procesie zalecania się, gdzie celem jest umówienie się z drugą stroną na randkę. Jednakże nastolatki nadal spotykają się z potencjalnymi partnerami osobiście.
Inną widoczną nowością jest to, że zmiana na Facebooku statusu relacji na „w związku” lub „singiel” jest obecnie postrzegana przez znajomych jako oficjalna deklaracja.
Komunikator tekstowy jest przez nastolatków nadal często wybierany zamiast spotkania twarzą w twarz. Narzędzie to nie zakłóca normalnego toku życia. Natomiast połączenia głosowe są przez nastolatków uważane za bardziej odpowiednie dla dorosłych.
Badanie pokazuje, że wśród 17-latków liczba posiadaczy smartfonów i zwykłych telefonów komórkowych jest taka sama, ale 13-latki są bardziej zainteresowane zdobyciem smartfonu, jeżeli go jeszcze nie mają.
W badaniu uczestniczyło prawie 2000 respondentów. Dotyczyło ono próby reprezentacyjnej 20 milionów ludzi w wieku od 13 do 17 lat dla całych Stanów Zjednoczonych. Zachowania opisane w raporcie są podobne, jak w wielu innych krajach. W trakcie badania przeprowadzono także 44 wywiady kwalitatywne.
Informacje o Ericsson ConsumerLab
Ericsson ConsumerLab to jednostka badawcza zajmująca się zachowaniami i preferencjami konsumentów w celu ich uwzględnienia w strategii, marketingu i zarządzaniu produktami Grupy Ericsson. Ericsson ConsumerLab ma przeszło 15-letnie doświadczenie w badaniach konsumenckich. Obejmują one analizę ludzkich wartości i zachowań, w tym sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Wiedza ta ułatwia operatorom wprowadzanie atrakcyjnych, dochodowych usług.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/ericsson-wie-jak-komunikuja-sie-nastolatki